Amaç ??
'' Bakın ben bu yemekleri yiyorum, bu sofrada oturuyorum, bu lüks restaurant'a gidiyorum '' demek istiyor bu gösteriş meraklısı arkadaşlar.. Bir de üzerine yüzlerce beğeniler yorumlar alınca birden ego patlaması yaşıyorlar..
Ve tüm bunların yaşandığı mecra Sosyal medya..
Bu mecra ile beraber insanlar devamlı '' BEN '' odaklı çalışıyor.. ''Ben'' yapıyorum, ''Ben'' içiyorum, ''Ben'' yiyorum, ''Ben'' geziyorum.. Böylelikle örtülü kibir çıkıyor ortaya.. Artık özel diye birşey kalmadı, dışarıya çıktığı an insanları check-in merakı sarıyor.. Girdiği her deliği saat başı check-in yapan insanların bir eziklik yaşadığı, gösteriş budalası olduğu acı bir gerçek..
Peki bu arkadaşlar hiç düşünüyor mu acaba '' Benim yediklerimin, içtiklerimin, gittiğim yerlerin, lüks restaurantta check-in yapmamın insanlara ne faydası var ? ''
Düşünemezler.. Düşünseler sonradan görmüş olmalarını bu kadar belli etmezler. Düşünemezler, çünkü aldıkları beğeniler yorumlar onlarda ego patlamasına neden olmuş, her geçen gün daha fazla görgüsüzlük peşindeler.. Tüm çevrem görsün benim yediklerimi, içtiklerimi, dolaştığım yerleri kendimi önemli hissettireyim çabası.. Bu bir teşhirdir aslında.. İnsanların tükettiklerini gösterebilmek için kendi hayatlarını düzenli ve gönüllü bir şekilde teşhir etmesidir..
Peki tüm bu ego savaşının, teşhirciliğin, sonradan görme yarışının yaşandığı sosyal medyayı gösteriş için değilde doğru ve akıllı kullanmak için neler yapılmalı ?
Toplumumuzda sosyal medyanın amacı anlaşılmadığı için hep ters kanatta kullanılıyor. Kimisi yukarıda bahsettiğim gibi gösteriş için kullanıyor, kimisi arkadaş ve eş bulmak için kullanıyor, kimisi ne için kullandığı bilmiyor bile..

Özellikle son dönemde fotoğraflarla insanları aldatmak ve yanlış bilgiyi toplumun her kesimine yaymak ahlaksızlığı da artmış vaziyette. Aldatmacalı bilgilerin yer aldığı photoshoplu bir fotoğrafın yayılması ne yazık ki sosyal medyada çok kolay.. Bir anda milyonlarca kişiye ulaşıyor ve araştırmadan, doğrulamadan '' Paylaş '' butonunu seçen insanlar bu aldatmacanın bir parçası haline geliyor.. Bu durumda da sosyal medyanın '' Gösteriş '' furyasından sonraki en büyük sorununun araştırmadan paylaşım yapmak, dinlemeden yargılamak ve neticesinde '' Bilgi Kirliliği '' olduğu net bir şekilde ortaya çıkıyor.. İşte bunların en büyük nedeni anlatmadan, anlamadan, düşünmeden tüketmek.. Sadece sosyal medya için değil herşey için bu böyle.. Tüketim toplumu haline geldik ve hep zararlı tarafları tercih edip bitiriyoruz..
Bunun sonucu olarak; ahlaksızlığın, üçkağıtçılığın, yalanın, riyanın meşrulaştığı bir toplum kaçınılmaz oluyor..
Şunu unutmamalıyız ki; Gerçek hayatımızda yanlış olan herşey sanal hayatta da yanlıştır..
Kolaylıkla veri girişi yapıp paylaştığınız bu mecrada, edindiğiniz bilgilerin doğruluğuna şüphe ile yaklaşmak, farklı kaynaklardan doğrulayarak paylaşımda bulunmak akıllıca olandır. Yüzlerce Beğeni almak uğruna egoyu ön plana çıkarıp akılsızca ve yanlış paylaşımlar yapmak yerine akıllı ve doğru paylaşımlarda bulunulmalı.. Ahlaksızlık yapıp, toplumsal değerleri çiğneyip 100 beğeni alacağınıza, hiç beğeni almayın daha iyi.. Hayatın her alanında Kul hakkının var olduğunu ve hesap günü geldiğinde sosyal medyada yaptığınız paylaşımlarınıza gelen beğeni ve yorumların bir etkisi olmayacağını aklınızdan çıkarmayın.. Her ne olursa olsun sanal hayatı gerçek hayatın üzerine çıkarmayın.. Okuyun, Düşünün, Araştırın, Sorgulayın..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder